Pristupačan gamepad sa puno funkcija: Spawn SwapForce recenzija

0
75
pristupacan-gamepad-sa-puno-funkcija:-spawn-swapforce-recenzija

Mnoge današnje igre se prave tako da pre svega bolje funkcionišu na konzolama, pa je nekako i gamepad za veliki broj žanrova prosto postao default način za kontrolu u igri. Samim tim je i izbor jednog takvog uređaja i za računar i za konzole, a uvek je zgodno naći neko povoljno i funkcionalno rešenje.

U simpatičnoj kutiji stiže nam kontroler brenda Spawn na kojoj odmah vidimo da je modularnost jedna od glavnih karakteristika. Radi se o kontroleru koji se povezuje preko USB-C kabla na PC računar ili preko Bluetooth konekcije na PC ili PlayStation 4 konzolu. Sam kontroler je izrađen od vrlo kvalitetne plastike koja je prijatna na dodir, a posebno je dobra stvar što se na grip delu nalaze gumene obloge koje će obezbediti da ne može slučajno da vam isklizi iz ruke. Ove obloge se mogu i skinuti, pretpostavljamo da bi se zamenile, ali za sada nije poznato da li ih možete i posebno poručiti. Svakako bez njih kontroler nije zgodan za korišćenje.

Centralnim delom dominira raspored na koji smo navikli na Dualshock 4 kontrolerima – dva analogna sticka i jedan D-pad deo sa strelicama, gde se u sredini nalazi touch deo koji se koristi kao i na PlayStation kontrolerima, a sa desne strane su poznati tasteri obeleženi sa X, krugom, kvadratom i trouglom, doduše malo više stilizovani nego kod klasičnog kontrolera. Sa gornje strane su naravno L i R tasteri, opet u uobičajenom rasporedu.

SwapForce se u odnosu na standardne kontrolere ipak ističe po svojoj modularnosti i mogućnosti prilagođavanja, nešto što smo do sada viđali samo na izrazito skupim modelima poznatih brendova. Naime, prva bitna stavka jeste da možete zameniti poziciju levog D-pada i levog analognog džojstika. Ovo se radi na vrlo jednostavan način – prvo morate da skinete poklopac sa D-pada koji je pričvršćen magnetom, zatim skinete i opet magnetom pričvršćeni poklopac sa leve strane, čime se otkrivaju dva šrafa.

Njih naravno možete odšrafiti i običnim šrafcigerom, ali se sa zadnje strane kontrolera zapravo nalazi mali ključ koji tačno služi ovoj nameni, i u stvari se ne radi o klasičnom šrafljenju – zapravo treba da ih pomerite za po oko 90 stepeni iz zaključane u otključanu poziciju. Onda samo izvadite ceo modul sa stikom i D-padom i zarotirate ga za 180 stepeni i sve vratite nazad. Na taj način ste praktično dobili raspored tastera i analognih stickova identičan sa onim na Xbox kontroleru, za koji mnogi tvrde da im bolje leži od simetričnog na PlayStation-u.

Međutim, ni tu novinama nije kraj – kontroler sa prednje strane ima još jedno „turbo“ dugme koje vam može pomoći u igrama gde je potrebno jako brzo učestalo pritiskati neki taster, a može se praviti i makro kombinacija sa još četiri tastera koji se nalaze sa donje strane uređaja, tako da dobijate značajno više funkcionalnosti i pomoći u igrama. Treba naglasiti i da je ugrađena baterija jača nego na standardnom kontroleru, što je dosta česta boljka bila, tako da će vam obezbediti nešto duže vreme igranja, procenjeno na oko 8 sati.

Zaključak

Spawn SwapForce je izuzetno kvalitetno izrađen gamepad koji donosi zaista dosta funkcionalnosti i može se koristiti i na PS4 konzolama i na PC računarima. Imajući u vidu i povoljniju cenu u odnosu na originalne modele, može se reći da je ovo vrlo solidna alternativa za sve koji žele da se igraju na kontroleru, bez obzira na platformu.

Autor: Stevan Starović

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Read More